Autistiska bloggar

Jag fortsätter att Sprida Medvetenhet om autism under april månad. Än så länge har jag på något sätt lyckats posta ett inlägg om dagen. Får se hur länge jag orkar fortsätta med det. Idag tänkte jag länka till andra svenska Autistiska bloggar. Några av dessa bloggar uppdateras ofta och andra mer sällan. En del har inte uppdaterats på ett tag men det hindrar ju inte att gå in och se vad som redan finns där. Jag länkar till specifika inlägg i stället för direkt till startsidan, för jag tänker att det kan vara lättare att gå in för att läsa en viss text, så att ni har någonstans att börja. Från början tänkte jag även citera en bit från varje inlägg jag länkar till, men det visade sig vara alldeles för svårt för mig att bestämma vad jag då skulle citera, så i slutänden nöjer jag mig med att bara ge er rubrik och länk och namn på bloggen.

Varför nöjer ni er med ”awareness”? av Funkisfeministen

#redinstead An actually autistic party post av Asymmetra

Jag behöver få vara autistisk av Agenderautist

Jag hade inte alltid ett ord för det, men jag har alltid stimmat, av Autistiska Manifestet

Icke-patologiskt autistiskt av Space Monkeys Kaos Teoretiska Existens

Att vara aktivist och funkis av Kartan och verkligheten

Autistisk gemenskap av Neurodiversiv

Tankar på Världsautismdagen av Mitt kvinnoliv med ADHD och Aspergers syndrom

 

Detta inlägg publicerades i Autism, Autistisk och märktes , . Bokmärk permalänken.

Kommentera (kommentarer granskas)