Mer autistisk akvarell

Jag orkar inte skriva något tänkvärt idag, så i stället delar jag med mig av ännu en amatörmässig målning. Det jag ville måla var en ogästvänlig värld, och de som undviker faror och tar hand om varandra i en värld som är farlig och skrämmande för dem. Se det gärna som en metafor. Om mina begränsade artistiska sen förmågor räckte för att åstadkomma detta låter jag er avgöra. Jag tycker i alla fall att målningen blev fin så det räcker för mig. Jag försöker göra en bildbeskrivning ifall det hjälper någon, även om jag tycker att detta är hemskt svårt och inte kan avgöra om resultatet alls är hjälpsamt.

flykt-30-11-16.jpg

Bildtolkning: Det är ett lanskap med höga grå, klossformade byggnader och röd himmel. Enorma svarta skuggliknande gestalter går omkring bland de grå byggnaderna. I bakgrunden syns skorstenar som det kommer svart rök ur. En figur står lutad mot ett grått räcke, vänd bort så att vi ser den bakifrån Den har blå klänning och långt svart hår och spanar ut över det grå landskapet. Till vänster syns två runda figurer som kurar ihop sig i någon konstruktion av grenar och löv.

 

Om Anarkoautism

Jag är autist, transperson, anarkist, funkisfeminist (egentligen transfunkisfeminist men det är så långt att säga) och tycker att alla ska leva i fred och harmoni och vara snälla mot varandra men så länge vi inte lever i den världen måste vi kämpa mot förtryck och orättvisor.
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera (kommentarer granskas)

