”Ni måste stå enade!”

Jag har ritat en till serie. Om att anklagas för att Splittra Kampen eller vad det är det är folk säger. Texten är på engelska pga orkar inte göra två versioner.

Divisive

Jag fick en del intressanta reaktioner på detta. Diskussionen är alltför bekant, så många kände igen det. Och så var det någon Amerikan som trodde att det handlade om det parlamentariska systemet i USA, fast jag fattar inte alls hur hen kom fram till det.

Om Anarkoautism

Jag är autist, transperson, anarkist, funkisfeminist (egentligen transfunkisfeminist men det är så långt att säga) och tycker att alla ska leva i fred och harmoni och vara snälla mot varandra men så länge vi inte lever i den världen måste vi kämpa mot förtryck och orättvisor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till ”Ni måste stå enade!”

  1. asymmetra skriver:

    Det känns som att jag har en sån här konversation varje dag och på nåt sätt brukar det sluta med att den andra personen vill att vi ska vara ense om att vi är oense. Sen blir dem förvånade över att jag inte accepterar att bli avhumaniserar och demoniserad och att jag inte alls accepterar att vara oense.

    Annars håller jag med om att din serie fungerar som en reflektion över det amerikanska valet. Sedan valet har det varit mycket protester & organiserande bland folk som är livrädda för hur Trumps politik påverkar dem. Som svar har många republikaner då pratat om att man måste acceptera landets nya president och att demokraterna dividar (vad bra jag är på svenska) landet istället för att samarbeta för att hålla samman det och att det är hemskt ovs. Så… även om det är omedvetet så beskriver ju serien det politiska klimatet i USA väldigt bra.

    Liked by 2 people

Kommentera (kommentarer granskas)

