Mer konst

landskap-9-11-2016


ST: En grön varelse tittar ut över ett blågrått landskap med enstaka döda träd och en rad av grå klossar. På andra sidan långt bort syns en flamma och en ljuspelare. Det flyger omkring gula och röda ljus. Himlen är  blåsvart och i bakgrunden finns några klippor och ett torn.

Jag har saker jag vill skriva om men idag är jag för trött. I stället postar jag nu en ny målning som jag gjorde häromdagen. Detta är nu mitt andra försök att använda vattenfärger.Tidigare i veckan delade jag mitt första måleriförsök föreställande en giraff. Använde andra färger den här gången, men jag hade någon sorts tanke om att det skulle ha något sorts autistisk-relaterat tema. Även om det kanske inte är så uppenbart. Den färdiga målningen blev inte exakt som jag tänkt mig, men det blev fint ändå.

Det är hemskt roligt att måla, så det kan nog hända att jag kommer att posta mer nybörjarkonst framöver. Jag hoppas att någon uppskattar det, och också att det kan uppmuntra fler att göra konst och våga visa upp det för andra. Det finns ju många tråkiga idéer om att en måste ha särskilda färdigheter eller vara väldigt duktig för att få göra konst. Det är väldigt synd, för det göra att många som skulle vilja skapa något inte vågar försöka. Jag har inga särskilda färdigheter och min motorik är ganska kass. Jag är fullständig nybörjare. Det enda jag vet är att om jag använder akvarellpennorna och penslarna så fastnar det färg på pappret. I övrigt har jag ingen aning om vad jag håller på med.

Och det är okej. Jag har väldigt roligt med att göra de här teckningarna och jag visar upp dem även om något tränat konstnärsöga säkert kan se att jag inte har någon aning om vad jag håller på med egentligen. Det är okej att göra konst bara för att det är kul och känns bra. Och det är roligt att skapa något. Jag skapar något och blir glad över det och ibland gör det även någon annan glad och det är bra.

Så ja, ”gör mer konst”, är mitt budskap.

(Om du vill alltså, om du känner att det inte är något för dig så finns det ingen poäng, såklart).

Om Anarkoautism

Jag är autist, transperson, anarkist, funkisfeminist (egentligen transfunkisfeminist men det är så långt att säga) och tycker att alla ska leva i fred och harmoni och vara snälla mot varandra men så länge vi inte lever i den världen måste vi kämpa mot förtryck och orättvisor.
Bild | Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mer konst

  1. Ping: Dinosauriekonst | anarkoautism

Kommentera (kommentarer granskas)

