Giraffkonst

giraff8-11-16

Syntolkning: En röd savann. Himlen är också röd. Solen är stor och lyser starkt. Till höger står ett rätt träd. Det finns en giraff och en buske. Långt bort syns ett till rött träd med gröna löv i toppen. I trädet sitter en till giraff och tittar ut.

Jag har gjort konst. Min partner och jag har börjat träna på att rita och måla med akvarell. Detta är mitt första försök att använda vattenfärg och jag  är faktiskt väldigt nöjd. Tycker det blev fint.

Jag valde att måla en giraff eftersom giraffen är en symbol för autistisk styrka och självbestämmande. Även färgen röd är för autister. Giraffen i bakgrunden har klättrat upp i ett träd för jag kände att det var just något som en autistisk giraff skulle göra. I trädet kan den vara ifred en stund och komma bort från för mycket intryck, samtidigt som den har bra översikt över vad som händer omkring den. Och löven är mjuka och mysiga. Giraffen behöver inte heller sträcka på sig för att få tag på sin mat. Giraffen bryr sig inte om att ifall någon säger att giraffer inte klättrar i träd. Den här giraffen klättrar i träd och trivs med det.

Det var väldigt roligt att göra den här bilden, och jag tycker att den är trevlig att titta på (även om färgerna inte blir riktigt samma på datorn som i verkligheten). Jag hoppas att ni också uppskattar det. Kan mycket väl bli fler konstverk framöver.

 

Om Anarkoautism

Jag är autist, transperson, anarkist, funkisfeminist (egentligen transfunkisfeminist men det är så långt att säga) och tycker att alla ska leva i fred och harmoni och vara snälla mot varandra men så länge vi inte lever i den världen måste vi kämpa mot förtryck och orättvisor.
Bild | Det här inlägget postades i Autistisk kultur, Personligt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Giraffkonst

  1. Ping: anarkoautism

  2. Ping: Dinosauriekonst | anarkoautism

Kommentera

