Föreläsning den 17 augusti i Stockholm

I sommar ska jag hålla en föreläsning. Jag har inte föreläst tidigare så det ska bli intressant. För några år sedan hade jag nog inte vågat det. Jag har varit extremt rädd för att tala inför folk. Men numera upplever jag att jag har ganska lätt har ganska lätt att tala inför folk, så länge jag känner mig säker på det jag talar om och inte är rädd. Jag har visserligen ingen erfarenhet men det kan jag nog väga upp genom att säga bra och viktiga saker. Dessutom hade jag ingen erfarenhet av att blogga heller och jag lyckas ändå skriva saker som är vettigare än vad de flesta autismprofessionella med Mångårig Erfarenhet lyckas åstadkomma. Kanske fungerar det på liknande sätt med föreläsandet. Så länge jag inte helt missbedömt situationen tror jag att det kommer gå bra. Åtminstone i den bemärkelsen att jag kommer kunna säga bra och viktiga saker utan att gå under av nervositet. Om det sen blir någon kommersiell succé är en annan fråga. Då måste det gå hem hos målgruppen dvs främst Personal. Och jag har ingen aning om ifall de vill höra på mitt kompromisslösa Autister-Är-Människor-perspektiv. De kanske tycker att det är intressant eftersom det är något de inte brukar höra. Men det kan ju också hända att de blir provocerade. Att förutse hur människor kommer reagera är omöjligt, så jag kommer fokusera på att säga bra och viktiga saker. Så får det blir som det blir.

Föreläsningen sker den 17 augusti kl 13-16 i Stockholm. Här är länk till infoblad och anmälan. Föreläsningen anordnas av ASPI Utbildning AB.

Så om ni är intresserade av att höra mig tala har ni chansen i augusti. Beroende på hur det går är det enda möjligheten ni får. Mycket exklusivt alltså!

Om Anarkoautism

Jag är autist, transperson, anarkist, funkisfeminist (egentligen transfunkisfeminist men det är så långt att säga) och tycker att alla ska leva i fred och harmoni och vara snälla mot varandra men så länge vi inte lever i den världen måste vi kämpa mot förtryck och orättvisor.
Det här inlägget postades i Autism och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera (kommentarer granskas)

