Födelsedag!

pokemonbild

Idag fyller jag år. Har levt i 25 år nu och det är en kvarts sekel!

Gårdagens inlägg var tydligen inlägg nummer 100. Egentligen har jag skrivit ännu lite mer än så, men jag har för tillfället plockat ner ett par inlägg på grund av självcensur. Jag förstår inte att jag skrivit så mycket. Jag är ganska produktiv bloggare ändå. Skulle kunna skriva en hel bok.

Födelsedagen har jag firat med att städa i lägenheten. Förutom att jag inte blev klar. hamnade i sådär sex telefonsamtal på rak, och sen hade jag ingen energi kvar. Men jag hinner nog städa resten i morgon innan eftermiddagen (då jag får besök av familj). Så min dag har inte varit så spännande men det är okej. Fick många gratulationer på Twitter och Facebook och det är ju trevligt.

Att var Öppet Trans funkar fint än så länge. Det är klart, det har ju bara gått två dagar. Och det är inte som att jag är ute och träffar folk eller nåt. Men hittills har jag inte råkat ut för att folk är besvärliga eller ställt jobbiga frågor och sånt. Så, allt lugnt än så länge. Har inte vant mig vid att ha ett nytt namn. Jag gillar inte mitt gamla, men jag var ju väldigt van vid det. Jag gillar mitt nya namn, men jag är inte alls van. Känner mig liksom lite generad. Jag har nog aldrig känt mig helt bekväm när andra använder mitt namn heller, och det beror kanske delvis på att det var ett könat namn. Vet inte om det är hela anledningen dock, men har alltid fått en konstig känsla av det. Namn är knepiga saker.

En tråkig grej är att skolan fortfarande inte vill att jag ska klara mina studier. Men jag ska försöka att inte tänka mer på det. Kan ändå inte göra något för att påverka situationen just nu.

Just det ja, igår fick jag den här födelsedagspresenten av min bror (kom i brevlådan):

pokemon2Det Officiella Pokémonmagasinet. Och choklad inslagen i presentpapper från mormor.

Jag tycker om pokémon men jag är verkligen ingen fantast och känner inte igen någon av figurerna på framsidan. Men det är en typisk bror-present. Tidningen innehåller reklam för pokémon och texter på jättedålig svenska. Missförstå inte, jag blev glad för presenten. Tyckte det var jättekul. Och den var full med fräsiga bilder på tönt-coola pokémonkort!

Så, ahem, grattis på födelsedagen mig!

Om Anarkoautism

Jag är autist, transperson, anarkist, funkisfeminist (egentligen transfunkisfeminist men det är så långt att säga) och tycker att alla ska leva i fred och harmoni och vara snälla mot varandra men så länge vi inte lever i den världen måste vi kämpa mot förtryck och orättvisor.
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Födelsedag!

  1. Grattis på födelsedagen och tack för alla intressanta och tankeväckande texter.

    Liked by 1 person

  2. Ina skriver:

    grattis i efterskott!

    Liked by 1 person

Kommentera

